måndag 8 juni 2009

ständig skattjakt



Hej!
Sedan jag började med bloggen går jag på ständig skattjakt...var jag än går så söker jag efter gamla ting att förvandla eller fynd i affärerna.
När vi går i skogen tittar jag efter saker folk kan ha slängt bort, när vi kör bil håller jag utkik efter loppisskyltar...har till och med börjat titta in till grannarnas täppor *hihi*.
Just nu är det en på gatan som har en charmig sliten dörr stående i carporten, men jag är för feg för att fråga om de tänker slänga den eller inte!!!!
Vi har dragit upp vår sandlådan eftersom denhade börjat ruttna och plötsligt idag , mitt i högen med det gamla bråtet, såg jag att en del av locket skulle kunna bli jätteläcker på min veranda efter lite uppfräschning, så så får det bli...vem tror ni suckar här hemma??


Nu ska sakletaren vila hjärnan och sova lite :0)
kram åsa

9 kommentarer:

  1. Hahaha, sån man har blivit sen man började blogga,*ler* Visst är det kul att gå på skattjakt:-) Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Håller med...man tittar ständigt efter saker att måla och göra om...till makens förtret =)Men fint blir det! Ha det gott! kram Lina

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!
    Visst är det kul att vara sakletare, känner igen mig i det du skriver:)

    Ha en jätteskön kväll,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  4. Åh du måste fråga om dörren annars kommer du att ångra dig ifall dom slänger den. Jag har lärt mig av mina misstag. Vilka härliga bilder du visar. Har du liljor i trädgården? Ser jättefint ut.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Visst är det så att man alltid är "på jakt"...
    Har en här hemma som också suckar åt mina idéer ibland :)
    Rosor, Murgröna och Lavendel. Mina favoriter!
    Jättefint!

    Må gott
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Klart att du ska fråga grannarna! Det brukar löna sej:-) Annars kanske det är på väg till soptippen!
    Joo, visst går man runt med sakletarblicken numera, ett slitsamt jobb;-)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. Hej, jag tycker du ska ta mod till dig annars kommer du att ångra dig.
    Lycka till
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Hej där!
    Ååh så glad jag är att du lämnade en hälsning hos mig, så att jag hittade hit! Gillar allt jag ser i din blogg, du har ett jättefint hem. Dessutom känns det kul när jag känner igen mig i många av dina tankar och idéer och att vi gillar samma sorts inredning.

    Ha en härlig dag! Kram Ann-Christine
    PS. Jag blir prenumerant på stört!

    SvaraRadera
  9. Tack goa du för din kommentar hos mig! Vad spännande att du jobbar med barn som har autism, jag stöter ju på en och annan med en problematiken i den vanliga grundskolan. Spännande det där med klassrummet = ), jag tror att det är jätteviktigt att ha avskalad miljö även för vanliga barn, men absolut för de som du arbetar med. Vad kul med fler pedagoger här!

    Kram L-L

    SvaraRadera