torsdag 16 juli 2009

hallon & blåbär



***************




Hej!
Här har det kokats hallon & blåbärssylt......hela familjen var ute och plockade bär imorse och resten av dagen har det sköljts och rensats. Frusits in inför vintern och kokats sylt som vi ska ha till pannkakor. Faktiskt första gången jag kokade sylt själv, kände mig så härligt huslig och bullmammig "hihi". Ett och annat bär har ju slunkit in i munnen också såklart. Imorgon ska jag ge mig på att koka jordgubbssaft!


*Vi skulle prova sylten på några smörgåsrån med smör. Min goe kille som är fem år satt länge med sitt rån och jag frågade om det inte var gott - Jag ville inte säga att jag inte gillade det för du har ju kämpat så hårt med sylten mamma!!!!*


Kram åsa

2 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Nämen gud vilken söt son du har, vad fint sagt av honom:) Var tvungen att läsa upp det för min sambo som sitter här bredvid mig o läser tidningen, han log oxå när han hörde det:)

    Vad härligt med egenkokad sylt till pannkakorna, önskar att jag själv vore mer huslig av mig;)
    Ha en bra dag,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Visst blir man stolt över att göra sin egen mat.
    Kram Lotta

    SvaraRadera