fredag 3 april 2009

vårt påskträd




Äntligen, äntligen sitter jag här igen. Med en man som för tillfället arbetar dygnet runt och tre små barn hemma så går det ju liksom i ett!!!! Jag har haft en sån längtan efter att få fota, skapa nya inlägg & besöka er, men jag har varken haft tiden eller orken denna veckan....tur att vädret har varit sååå underbart. Solen har gett mitt trytande tålamod lite ny styrka :0)

Men jag ska inte bara gnälla, både igår & idag efter kvällsmaten har vi gått en promenad i vårvädret med barnen. Stannat till på lekplatsen och struntat i tiden. Efter det har vi druckit varmchoklad och ätit ostmackor innan sängdags. Det är verkligen mystid !!!

Varje påsk sätter vi fjädrar i vårt äppleträd. Barnen älskar när vi får lyfta upp dem så att de når upp till toppen. Detta året var jag ensam i affären när fjädrarna införskaffades , syns på färgvalet....barnen suckade först "åh bara vitt hela tiden" men nu är de så stolta över trädet som syns längs hela gatan.



kram åsa

3 kommentarer:

  1. Tack goa du för din fina kommentar, blir så glad! Imorgon ska jag köpa vita gardiner till skåpet, hi,hi...det tar tid med saker här. Jag har köpt spännband och krokar så nu är det bara tyg som fattas, då får jag lika fina skåp som du har. Ska köpa ett sånt där hjärta som du har oxå = ), härmas ordentligt = ).

    Ha en skön kväll efter en hel del att stå i.
    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Vad fint det blev med de vita fjädrarna i trädet!!

    Ha en jättebra helg,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Så gulligt & påskigt!
    Kram Petra

    SvaraRadera