lördag 19 december 2009

att låta barnen vara med

Jag har en tydlig bild över hur jag vill att mitt julpyntade hem ska se ut, men nu är det ju inte bara jag som bor här! Våra barn har väldigt tydliga åsikter över vad de tycker är fint och vad som skapar mysstämning för dem. Ofta har vi olika smak men jag jobbar verkligen med mig själv för att låta barnen få utlopp för just deras kreativitet....... Jag tror att det är så viktigt för dem att ta med sig in i vuxenvärlden, att kunna se detaljer, känna sig stolta över vad de skapat och glädjas över det lilla.

I granen i år hade jag tänkt hålla mig med en sorts kulor men det godkändes ju inte :0)
Plötsligt kom dottern med en liten pall och började knyta en stor rosett uppe i toppen...jahapp det hade jag ju inte tänkt mig *ler*
Men nu sitter vi här tillsammans och är nöjda när vi tittar på den lilla granen

allra sötaste pepparkaksnallarna med bara ett öra eller ett halvt ben

klättervägg på sidan av pepparkakshuset så att tomten lätt ska kunna ta sig upp till skorstenen
så härliga ideer
Kram åsa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar