tisdag 5 januari 2010

Sitter och funderar


Den här texten tycker jag så mycket om !!!



Om jag fick leva ett liv till.....

Om jag fick leva ett liv till
då skulle jag göra flera misstag nästa gång
Jag skulle vilja koppla av mera och vara mjukare
Jag skulle vilja vara dummare än jag varit på den här resan
Jag skulle vilja ta saker och ting mindre allvarligt
Jag skulle vilja våga ta fler chanser, bestiga fler berg och simma i fler sjöar
Jag skulle vilja äta mera glass och färre bönor
Jag kommer kanske att ha fler verkliga bekymmer
men jag skulle ha färre inbillade

Ni förstår... jag är en sån där människa som lever försiktigt
och sunt timme efter timme, dag efter dag
Oh, visst har jag haft mina fina stunder,
och om jag fick göra om det
skulle jag försöka att bara ha stunder
En stund efter en annan
istället för att leva så många år i förväg

Jag har varit en sån där person som aldrig går någonstans
utan termometer, varmvattenflaska, regnkappa och fallskärm
Om jag fick leva en gång till skulle jag packa mindre i väskan

Om jag fick leva en gång till skulle jag
börja gå barfota tidigare om våren och
fortsätta med det längre in på hösten
Jag skulle dansa mera, åka mera karusell
och jag skulle plocka fler tusenskönor

Nadine Stair 85 år
Louisville Kentucky

4 kommentarer: