tisdag 4 augusti 2009

litet tecken från mig...



Hej!
Länge sen jag gjorde ett inlägg här på bloggen....av olika anledningar.
Sommarlov med tre barn ger inte så mycket tid över och så vill jag ju passa på att myspysa med dem så mycket det bara går nu när vi har hela dagarna tillsammans!!!!




Och så har jag börjat vela så med bloggen..vet inte riktigt varför, tänker för mycket ibland. Hur upplever andra bloggen, är det kanske lite "tramsigt" att som vuxen hålla på med en blogg, upplevs det ytligt att visa upp en massa materiella ting????
Känner också att det för tillfället råder ren kaos hemma hos oss (städning står medvetet inte högst på prioriteringslistan då familjen kommer först) men det medför tyvärr ändå en viss stress hos mig som ju i sin tur leder till prestationsångest..alla andras hem är såååå mycket finare!!!
Varför ställer man så höga krav på sig själv.....
Jag började med bloggen efter att länge ha besökt en massa heminredningsbloggar och fått så mycket härlig inspiration att det fullkomligt snurrade runt av ideer i huvudet på mig.
Jag har länge länge haft en önskan om att få ha min egna lilla gårdsbutik (på en tomt som är 270 kvm '*hihi*) men det är inte aktuellt just nu. Bloggen får mig iallafall att ta en liten del av den världen och den får mig att skapa och vara kreativ & då mår jag bra....en kort paus från alla vardagssysslor är ju också ett plus!!!
Ojjj vad jag babblar på, men nu när jag läser vad jag skrivit så inser jag ju att det är klart att jag ska fortsätta! Jag mår ju bra av bloggen & av att besöka alla er härliga inredningstokiga människor!!! Varför inte bara göra det som man tycker är roligt & mår bra av och strunta i allt annat runt omkring?
Så vi ses väl snart igen då :0)
Kram från veliga mig

5 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Klart du ska fortsätta blogga, du har ett jättefint hem o visar så mycket vackert tycker jag!

    Jag känner igen mig i det du skriver om prestationsångest..ibland känner jag oxå att alla andra har så mycket finare hem, snyggare bloggar,bättre kameror som tar skarpare bilder etc..fast då brukar jag tänka att det inte är någon idé att jämföra sig med andra utan glädjas över hur fint de har det istället och att jag gör så gott jag kan med min blogg:)

    Ha en skön kväll,
    Kraamis Jenny

    SvaraRadera
  2. Glad att du fortsätter!!
    Vi funderar nog alla då och då över sånt här... Idag träffade jag en annan mamma som undrade hur jag kan ha så fint hemma? Men jag svarade att bilderna är ju ofta långt ifrån "sanningen" om hur resten av hemmet ser ut... Man väljer ju vad man vill visa i bloggen.
    Som du skriver så får man verkligen mycket inspiration och energi att pyssla och inreda av bloggandet. Och då mår åtminstone jag bra! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har känt precis som du..därför visar inte jag så ofta helhetsbilder längre...för här hemma är det också kaos emellanåt. Jag har också känt att det är ytligt..varav att jag bloggar mycket om mina tankar. Man ska helst inte tänka så mycket..det är ju meningen att det ska vara kul.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Du är nog inte den enda som känner så här.
    Två som skrivit bra om det här är bloggerskan i förra kommentaren och även bloggen: detvitadarhuset.
    De har skrivit i juli, mycket läsvärt.
    Kram Anneli
    Ps. alla har vi nog skit i hörnen.ds.

    SvaraRadera
  5. Här skall jag fortsätta att läsa,,tycker om dina inlägg,,såå skönt att någon inte bara skriver och visar det perfekta..Jag känner och tänker likadant som du beskriver här..Lägger dig hos mig om det är ok..Alltså jag menar jag följer dig.;)

    SvaraRadera